Tájékoztatás beiratkozásról
TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!
Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét.
A járványügyi helyzet és a jelenlegi jogszabályi előírások miatt kérem Önöket, amennyiben lehetőségük van rá, az online ügyintézést válasszák.
Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig elérhető.
Abban az esetben, ha másik gyermekével kapcsolatban a szülőnek már van gondviselői hozzáférése a KRÉTA rendszerhez, az alábbi tájékoztató videót tekintse meg:
https://www.youtube.com/watch?v=ndGfOC-YZj4
Abban az esetben, ha a szülőnek még nincs gondviselői hozzáférése a KRÉTA rendszerhez, az alábbi tájékoztató videót tekintse meg:
https://www.youtube.com/watch?v=N4uXSDBvj8M
Az online eljárásra vonatkozó lényegesebb információk:
- Meg kell adniuk a leendő tanuló személyes adatait.
- Fel kell tölteniük gyermekük lakcímkártyáját szkennelt formában, az eredeti okmány bemutatása 2021. szeptember 1-én lesz esedékes.
- Amennyiben nem a beiskolázási körzetbe tartozik a gyermek, úgy a beiskolázási körzet szerinti iskolát is meg kell jelölniük.
- Kérjük, a könnyebb ügyintézés érdekében jelöljék meg, hogy gyermekük a következő tanévben hit- és erkölcstan, vagy etikaoktatáson kíván részt venni.
Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, jelezze (telefonon, e-mailben) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.
Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.
Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.
Az online beiratkozás esetén a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor. A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet.
Ez a következőképpen alakul iskolánkban:
Indokolt esetben a beiratkozási folyamat személyes módon is megvalósulhat, 2021. április 15-én 8.00 és 16.00 között, valamint 2021. április 16-án 8.00 és 12.00 óra között.
Az intézmény főbejáratánál, a portaszolgálaton elhelyezett űrlapok kitöltésével és a lakcímkártya bemutatásával a beiratkozási szándékot a szülő megerősíti, ezek alapján az intézmény regisztrálja a leendő elsős tanulót a hivatalos rendszerbe.
Tájékoztatom Önöket, hogy az intézménybe belépéskor a kihelyezett kézfertőtlenítő használata, valamint a testhőmérséklet mérés kötelező. Amennyiben a testhőmérséklet meghaladja a 37.5 fokot, a személyes beiratkozási folyamatot az intézmény megszakíthatja, ebben az esetben csak az online formában történő ügyintézés fogadható el.
A fentiek után, akár online, akár személyesen történt az iskolába való jelentkezés, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.
A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Nagykanizsai Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.
A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2021/2022-es tanév első napján történik meg.
- A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
- A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
- A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
- Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
- Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan
- Nyilatkozat a hit- és erkölcstan oktatásról
Visszajelzés, kérés:
A beiratkozással kapcsolatos valamennyi kérést, kérdést, igénybejelentést az alábbi e-mail címre várjuk:
E-mail: illyesbeiratkozas@gmail.com vagy info@illyes-heviz.hu
Elérhetőségek:
Jancsekityné Iváncsics Márta 30/4515227
Tóth Zoltánné Dörnyei Éva 30/4513661
Franczem Krisztina 30/4515292
Hévíz, 2021. április 01.
Jancsekityné Iváncsics Márta
intézményvezető
Letölthető dokumentumok:
Nyilatkozat az életvitelszerű tartózkodásról
Nyilatkozat hit-és erkölcstan oktatásról